Blar i Lovisenberg diakonale høgskole på emneord "Intensivsykepleie"
Viser treff 21-30 av 30
-
Patient involvement in micro-decisions in intensive care
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Objective The objective of this study was to explore how bedside micro-decisions were made between conscious patients on mechanical ventilation in intensive care and their healthcare providers. Methods Using video recordings ... -
Patient mobilisation in the intensive care unit and evaluation of a multifaceted intervention including Facebook groups: A quasi-experimental study
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Aims: To describe prevalence and time to mobilisation in intensive care unit patients defined as a minimum sitting in an upright position in bed, and evaluate the impact of a multifaceted quality improvement campaign ... -
Post-traumatic stress symptoms six months after ICU admission with COVID-19: Prospective observational study
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Aims and Objectives: The aim of this study was to investigate the prevalence of post-traumatic stress symptoms, and to identify possible predictive factors in Norwegian intensive care unit survivors, 6 months after admission ... -
Prevalence and risk factors for developing posttraumatic stress disorder in a general intensive care population - a literature review
(Master thesis, 2016-04-12)Aim: 1) To investigate prevalence of posttraumatic stress disorder (PTSD) and symptoms of posttraumatic stress (PTSS) in a general intensive care patient population, and risk factors for post ICU-PTSD/PTSS. 2) To investigate ... -
Retningslinjer økte bruk av enteral ernæring til intensivpasienter
(Journal article; Peer reviewed, 2015-09-17)Bakgrunn: Ernæringsstøtte i form av enteral eller parenteral ernæring er viktig for å unngå underernæring hos intensivpasienten. Riktig ernæringsstøtte har vært assosiert med redusert dødelighet, færre infeksjoner og ... -
Små organisatoriske grep kan gi bedre praksisveiledning på intensivavdelinger.
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Bakgrunn: Utdanningen av intensivsykepleiere i Norge er i stadig endring ved at utdanningen beveger seg i retning av å bli mer akademisk samtidig som kravet til en høy andel praksisstudier opprettholdes. Denne endringen ... -
Styrking av veileders kompetanse i utdanning av intensivsykepleiere - et aksjonsforskningsprosjekt
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Bakgrunn: Studenter i spesialisering i intensivsykepleie trenger å utvikle kompetanse i å vurdere, analysere og håndtere akutte og kritiske situasjoner i klinikken. Refleksjon underveis og i etterkant av komplekse ... -
Symptomer på post-traumatisk stress hos pårørende til intensivpasienter - en tverrsnittsstudie
(Master thesis, 2019)Bakgrunn: Del 1 av masteroppgaven i avansert klinisk sykepleie er en forskningsartikkel, som er et delprosjekt av en longitudinell studie ved Oslo Universitetssykehus; «Symptomer, stress og livskvalitet hos pårørende til ... -
Symptoms of Anxiety, Depression, and Post-Traumatic Stress Disorder in Health Care Personnel in Norwegian ICUs during the First Wave of the COVID-19 Pandemic, a Prospective, Observational Cross-Sectional Study.
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Background: The COVID-19 pandemic has induced demanding work situations in intensive care units (ICU). The objective of our study was to survey psychological reactions, the disturbance of social life, work effort, and ... -
Å simulere de krevende samtalene med pårørende: En evaluering av kommunikasjonstrening med skuespiller
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Bakgrunn: Gode kommunikasjonsferdigheter er en sentral kompetanse i intensivsykepleie og således et sentralt læringsutbytte i utdanningen av intensivsykepleiere. Vi utviklet et undervisningsopplegg der simulering med ...