• Studying physiology within a flipped classroom – The importance of on-campus activities for nursing students’ experiences of mastery 

      Bingen, Hanne Maria S; Steindal, Simen Alexander; Krumsvik, Rune Johan; Tveit, Bodil (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Aims and objectives To explore the on‐campus activities of the flipped classroom and their role in nursing students’ experiences of mastering physiology. Background A nurse must be confident in their knowledge of ...
    • Sykepleieres utfordringer med å undervise om legemiddelbehandling i psykiatrisk avdeling 

      Johansen, Alna Ryttersveen; Nussle, Hans Martin; Sundbye, Kjersti; Hestetun, Margrete (Journal article; Peer reviewed, 2014-12-12)
      Bakgrunn: Sykepleierne ved en lukket psykiatrisk sengepost stilte spørsmål ved hvordan de skulle ivareta sitt ansvar for å undervise om legemidler til pasienter med alvorlige psykiske lidelser. Hensikt : Hensikten var ...
    • Undervisning i kengurumetoden 

      Andresen, Martine Heggland (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling Hvordan kan sykepleieren undervise foreldre i kengurumetoden for å fremme tilknytning mellom foreldrene og det premature barnet? Metode Litteraturstudie, hvor det har blitt brukt en kombinasjon av fag- ...
    • Undervisning som fremmende for tilstrekkelig smertelindring 

      Ukjent forfatter (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling Hvordan kan sykepleier gjennom sin undervisende funksjon bidra til tilstrekkelig postoperativ smertelindring hos kirurgiske pasienter med elektive forløp? Teoretisk perspektiv Teori om fenomenet smerte ...
    • Undervisning til barn med nyoppdaget diabetes mellitus type 1 

      Ukjent forfatter (Bachelor thesis, 2024)
      Innledning: Denne bacheloroppgaven omhandler undervisning til barn med nyoppdaget diabetes mellitus type 1. De siste 50 årene er det sett en fordobling i antall barn som får påvist diabetes type 1 i Norge. Ved diagnosetidspunktet ...
    • Veiledning av pasienter etter gjennomgått hjerteinfarkt 

      Ukjent forfatter (Bachelor thesis, 2020)
      Problemstilling: På hvilken måte kan sykepleier på sengepost gjennom helseveiledning bidra til økt sykdomsmestring hos pasienter etter gjennomgått hjerteinfarkt? Teoretisk perspektiv Oppgavens teoretiske perspektiv tar ...
    • Veiledning til pasienter med epilepsi for å fremme mestring 

      Ukjent forfatter (Bachelor thesis, 2020)
      Problemstilling «Hvordan kan sykepleier gjennom veiledning basert på den didaktiske relasjonsmodellen fremme mestring av anfallssituasjonen hos pasienter med epilepsi?» Teoretisk kunnskapsgrunnlag Kapittelet tar først ...